Leuke gevarieerde club

Al behoorlijk wat jaren ben ik lid. En een van de leuke aspecten van Rabenhaupt is de ontspannen sfeer. Ook is het leuk dat er mensen van zeer uiteenlopende leeftijden en achtergronden bij deze club samenkomen om hun hobby uit te oefenen.

Ik heb in eerste instantie gekozen voor Rabenhaupt omdat ik zag dat ze een vrouwelijke voorzitter hadden (!)

Waar ik vandaan kom ben ik gewend dat de schietclub vooral vol zit met ex-militairen, brandweermannen etc. En waar het hebben van een dikke bromsnor niet verplicht, toch wel echt een pre was..

Ik was erg blij dat dat bij Rabenhaupt niet zo is, en er een toegankelijke ontspannen sfeer heerst onder een diversiteit van leden.

Sterke punten
- Uitgebreide opleiding voor beginnende schutters.

- Ontspannen sfeer

- Serieus schieten

- Mogelijkheid tot het schieten van veel disciplines (hoewel lang niet allemaal 'inhouse')

Zwakke punten
Om de sfeer ontspannen te houden zijn de verwachtingen van schutters erg hoog. Zit je te klooien dan mag je voorlopig lucht schieten. Er is lang nodig om het vertrouwen te winnen bij de vereniging om naar vuur over te mogen.
Maar vanaf dan is 'the sky the limit'.
Leden schieten van alles; van militair pistool, zwart kruit, service pistol tot field target. Ook zijn er regelmatig uitjes om bijvoorbeeld kleiduiven te schieten. Hierbij is het als lid dus ook makkelijk om aan te haken. Maw het duurt lang voordat je met alles kan schieten maar er kan uiteindelijk van alles.

De accomodatie is verouderd en heeft slechts 12m lange banen. Er kan op de baan van Rabenhaupt zelf alleen lucht en kleinkaliber geschoten worden. Maar vrijwel elk weekend is er de mogelijkheid op andere banen waar Rabenhaupt afspraken mee heeft te schieten met andere leden.

Bezoek SSV Rabenhaupt Reviews over SSV Rabenhaupt

Schrijf een reactie op deze review

Stuur me een email als iemand een review schrijft over SSV Rabenhaupt
Stuur me een email als iemand reageert op mijn review